Χαρακτηριστικά:
Μήκος: 8’62’’
Βάρος καλαμιού: 155gr
Βάρος ρίψης: 10-30gr
Action: Regular
Line: 8-14lb
Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια με το καλάμι στα χέρια μας και νομίζουμε ότι είναι ώρα πια να γράψουμε μερικές αράδες για τις εντυπώσεις μας σύμφωνα πάντα με την έως τώρα εμπειρία που αποκτήσαμε.
Αρχική εντύπωση
Ξεκινώντας από τα προφανή (φινίρισμα-εμφάνιση) αμέσως καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα καλάμι καλοφτιαγμένο. Από τη στιγμή που ένα εργαλείο διατίθεται για χρήση στην ιδιαίτερα απαιτητική Ιαπωνική αγορά δεν υπάρχει περιθώριο για εκπτώσεις στην ποιότητα και τις επιδόσεις του. Οι ψαράδες εκεί ξέρουν ακριβώς τι θέλουν, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και η ποικιλία απίστευτη οπότε παλικαριές και αρπαχτές με δήθεν εργαλεία δεν παίζουν.
Το πρώτο πράγμα που προσέχεις μόλις βγάλεις το καλάμι από την άριστη θήκη, δέσεις το joint και το πιάσεις στα χέρια σου είναι το βάρος. Ή καλύτερα η απουσία του. Πράγματι, η ηλεκτρονική ζυγαριά έδειξε 155γρ ενώ η κατανομή του είναι τόσο καλή που με τη χρήση ενός λογικού μηχανισμού της τάξης των 250-280γρ γίνεται αμέσως ένα με το χέρι σου.
Σε πρώτο πλάνο δεσπόζουν οι άριστα δεμένοι 7+Tip στον αριθμό οδηγοί τύπου Κ της Fuji με τον μεγαλύτερο να είναι τριπόδαρος ενώ οι υπόλοιποι διπόδαροι. Αυτό που ξενίζει αμέσως βέβαια είναι το τεράστιο μέγεθος του πρώτου οδηγού, τουλάχιστον σε σχέση με τον επόμενο (κατά προσέγγιση 24mm εσωτερική διάμετρος ο 1ος και 11mm ο 2ος). Μόλις ξεπεράσεις την «ομορφιά» των Κ το μάτι σου πέφτει αμέσως στην πολύ καλή βάση μηχανισμού της Fuji με το ενισχυμένο (με μεταλλικό δακτύλιο) πλαστικό «παξιμάδι» το οποίο επικουρικά ενισχύεται και από έναν δεύτερο μεταλλικό δακτύλιο ο οποίος μάλλον υπερβολή είναι, αφενός γιατί ο κύριος δένει άριστα το μηχανάκι στο καλάμι, αφετέρου γιατί σε δοκιμές που κάναμε δεν είδαμε να προσφέρει κάτι παραπάνω στην πράξη εκτός εάν τον σφίξουμε πάρα πολύ βάζοντας σε κίνδυνο τις βόλτες της βάσης.
Η λαβή του καλαμιού πλαισιώνεται από EVA πολύ καλής ποιότητας ενώ κάτι λεπτομέρειες από φελλό σπάνε την μονοτονία του μαύρου αλλά θα μπορούσανε να απουσιάζουν αφού δεν τα πάμε καλά με το συγκεκριμένο υλικό. Τα μέρη που αποτελούν τη λαβή του καλαμιού δένουν μεταξύ τους με τη βοήθεια διακοσμητικών μεταλλικών δακτυλίων.
Βάρος καλαμιού: 155gr
Βάρος ρίψης: 10-30gr
Action: Regular
Line: 8-14lb
Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια με το καλάμι στα χέρια μας και νομίζουμε ότι είναι ώρα πια να γράψουμε μερικές αράδες για τις εντυπώσεις μας σύμφωνα πάντα με την έως τώρα εμπειρία που αποκτήσαμε.
Αρχική εντύπωση
Ξεκινώντας από τα προφανή (φινίρισμα-εμφάνιση) αμέσως καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα καλάμι καλοφτιαγμένο. Από τη στιγμή που ένα εργαλείο διατίθεται για χρήση στην ιδιαίτερα απαιτητική Ιαπωνική αγορά δεν υπάρχει περιθώριο για εκπτώσεις στην ποιότητα και τις επιδόσεις του. Οι ψαράδες εκεί ξέρουν ακριβώς τι θέλουν, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και η ποικιλία απίστευτη οπότε παλικαριές και αρπαχτές με δήθεν εργαλεία δεν παίζουν.
Το πρώτο πράγμα που προσέχεις μόλις βγάλεις το καλάμι από την άριστη θήκη, δέσεις το joint και το πιάσεις στα χέρια σου είναι το βάρος. Ή καλύτερα η απουσία του. Πράγματι, η ηλεκτρονική ζυγαριά έδειξε 155γρ ενώ η κατανομή του είναι τόσο καλή που με τη χρήση ενός λογικού μηχανισμού της τάξης των 250-280γρ γίνεται αμέσως ένα με το χέρι σου.
Σε πρώτο πλάνο δεσπόζουν οι άριστα δεμένοι 7+Tip στον αριθμό οδηγοί τύπου Κ της Fuji με τον μεγαλύτερο να είναι τριπόδαρος ενώ οι υπόλοιποι διπόδαροι. Αυτό που ξενίζει αμέσως βέβαια είναι το τεράστιο μέγεθος του πρώτου οδηγού, τουλάχιστον σε σχέση με τον επόμενο (κατά προσέγγιση 24mm εσωτερική διάμετρος ο 1ος και 11mm ο 2ος). Μόλις ξεπεράσεις την «ομορφιά» των Κ το μάτι σου πέφτει αμέσως στην πολύ καλή βάση μηχανισμού της Fuji με το ενισχυμένο (με μεταλλικό δακτύλιο) πλαστικό «παξιμάδι» το οποίο επικουρικά ενισχύεται και από έναν δεύτερο μεταλλικό δακτύλιο ο οποίος μάλλον υπερβολή είναι, αφενός γιατί ο κύριος δένει άριστα το μηχανάκι στο καλάμι, αφετέρου γιατί σε δοκιμές που κάναμε δεν είδαμε να προσφέρει κάτι παραπάνω στην πράξη εκτός εάν τον σφίξουμε πάρα πολύ βάζοντας σε κίνδυνο τις βόλτες της βάσης.
Η λαβή του καλαμιού πλαισιώνεται από EVA πολύ καλής ποιότητας ενώ κάτι λεπτομέρειες από φελλό σπάνε την μονοτονία του μαύρου αλλά θα μπορούσανε να απουσιάζουν αφού δεν τα πάμε καλά με το συγκεκριμένο υλικό. Τα μέρη που αποτελούν τη λαβή του καλαμιού δένουν μεταξύ τους με τη βοήθεια διακοσμητικών μεταλλικών δακτυλίων.
Μόλις αφήσεις τα «χοντράδια» το μάτι αρχίζει να επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες. Στο butt τα λογότυπα και τα διαχωριστικά δεν αφήνουν ούτε ένα εκατοστό άδειο. Παρόλα αυτά τα διακοσμητικά δεν κρίνονται σε καμιά περίπτωση ακραία και διαμορφώνουν ένα αισθητικά όμορφο σύνολο.
Το μήκος του μετρημένο στην πράξη είναι 2.61m και το θεωρούμε πολύ λογικό για τη χρήση που προορίζεται και το casting weight του. Από τη μία είναι αρκετά κοντό ώστε να προσφέρει ακρίβεια χειρισμών στα τεχνητά αλλά και ακρίβεια βολών ενώ από την άλλη είναι και αρκετά μακρύ ώστε να συνηγορεί σε ικανοποιητικές αποστάσεις βολών.
Η τιμή του είναι σχετικά αλμυρή και αυτό οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στους οδηγούς τύπου Κ που «φοράει». Αλλά σε αυτό θα αναφερθούμε λίγο παρακάτω.
Στην πράξη
Εδώ είναι τα δύσκολα. Είναι άλλο να νιώθεις ένα καλάμι στα χέρια σου και άλλο να μεταφέρεις την αίσθηση που σου αφήνει στο χαρτί. Για αρχή θα επαναλάβουμε αυτό που αναφέραμε πιο πάνω περί βάρους. Το KG με περασμένο ένα Shimano Saros 3000F των 286γρ περίπου έγινε πραγματικά προέκταση του χεριού μας. Είναι ένα καλάμι το οποίο μπορείς να το δουλέψεις για όση ώρα θες χωρίς να κουράζεσαι σχεδόν καθόλου.
Θα χαρακτηρίζαμε το καλάμι σαν πασπαρτού. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για το ψάρεμα του θαλασσινού λαβρακιού αλλά μπορείς να καλύψεις διάφορες παραλλαγές της τεχνικής που ονομάζουμε spinning, από ψάρεμα με κλασσικά σκληρά τεχνητά (minnows, topwaters, κ.λ.π.) έως σιλικονούχα και καλαμαριέρες. Δεν τα κάνει φυσικά όλα τέλεια αλλά με μικρές παραδοχές μπορείς άνετα να πας για ψάρεμα με ένα μόνο καλάμι και να μην βαρεθείς.
Η συμπεριφορά του είναι η συμπεριφορά ενός regular καλαμιού όπως θα έπρεπε να είναι ένα regular καλάμι για θαλασσινά λαβράκια (seabass). Αυτό μεταφράζεται σε ευκολία στις βολές - αφού φορτίζει εύκολα - αλλά και σε άνεση στο δούλεμα ενός παιχνιδιάρικου τεχνητού. Αυτά βέβαια σε λογικά πλαίσια και σε σκληρά τεχνητά έως και βαριά 25 γραμμάρια. Κρεμώντας στο καλάμι τεχνητά μεγαλύτερου βάρους το πρόβλημα δεν είναι τόσο στη βολή αλλά στην ανάκτηση.
Εάν το τεχνητό διαθέτει μεγάλη γλώσσα ή όγκο ή οποιοδήποτε χαρακτηριστικό του προσδίδει υψηλή αντίσταση στο νερό τότε το EVOLUTION λυγίζει περισσότερο από όσο θα θέλαμε. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι λαπαδιάζει (όπως κάποια Ευρωπαϊκά «regular») και ότι δεν δίνει σωστή πλεύση στα τεχνητά. Μεταφράζεται απλά σε λίγο πιο μακρόσυρτες κινήσεις στο καλάμι το οποίο δεν έχει το άμεσο παίξιμο ενός fast. Η επαναφορά του πάντως είναι ακαριαία με το καλάμι να έρχεται στη θέση ηρεμίας αμέσως μόλις το τεχνητό αρχίσει την πτήση του οπότε οι βολές δεν επηρεάζονται καθόλου.
Ας μην λησμονούμε εδώ ότι το καλάμι είναι καθαρό seabass κάτι το οποίο δεν απαιτεί υπερβολικά γρήγορα και δυνατά καλάμια που θα βοηθήσουν στο κάρφωμα ενός ψαριού με δυνατά σαγόνια.
Ο χειρισμός των τεχνητών είναι απολαυστικότατος, το καλάμι προσφέρει τα μέγιστα στην προσπάθεια να τα ζωντανέψουμε και συνεχώς σε βάζει στο τριπάκι να κάνεις αυτό το κάτι παραπάνω από μια απλή ανάκτηση.
Η πληροφορία που έρχεται στα χέρια είναι αρκετά ικανοποιητική οπότε το EVOLUTION με τις ανάλογες παραδοχές μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το ψάρεμα με σιλικόνες όπου εκεί διαπιστώσαμε ότι το ελάχιστο βάρος του συνόλου σιλικόνη/ακγίστρι θα πρέπει να είναι πάνω από 7-8 γραμμάρια αλλιώς δύσκολα θα φτάσουμε κοντά στα ψάρια ακόμα και εάν ψαρεύουμε σε κοντινές ζώνες.
Τέλος το καλάμι έχει αποδώσει άριστα ακόμα και σε ψάρεμα καλαμαριών με καλαμαριέρες μεγέθους 2.5-3 να είναι οι ιδανικές από άποψη δυνατότητας ρίψεων και χειρισμού.
Σε αυτό το σημείο να κάνουμε και μια αναφορά για στους οδηγούς τύπου Κ. Όλοι ξέρουμε ότι οι οδηγοί αυτοί δημιουργήθηκαν με σκοπό την αποφυγή των ενοχλητικών μπερδεμάτων που προκύπτουν από τη χρήση νήματος ειδικά στο ψάρεμα με λιγότερο ή περισσότερο αέρα. Μπερδέματα τα οποία δεν τα αποφύγαμε 100% αλλά ομολογούμε ότι ήτανε σπανιότατα, μη άξια μνείας και προήλθαν κατά βάση από δικές μας παραλήψεις ή υπερβολές. Όπως βέβαια ελάχιστα ήτανε και τα μπερδέματα που είχαμε με άλλα άκρως ευτελή καλάμια με μακράν πιο φθηνούς οδηγούς. Όσον αφορά εμάς λοιπόν τίθεται υπό αμφισβήτηση η χρησιμότητα των Κ οδηγών ειδικά από τη στιγμή που επιφέρουν μεγάλη επιβάρυνση στην τιμή ενός καλαμιού.
Αναφορικά με τον χειρισμό των ψαριών δεν έχουμε να πούμε πολλά πράγματα γιατί δεν το φτάσαμε στα όριά του. Ψάρια της τάξης των 2 και 2.5 κιλών βγήκανε με χαρακτηριστική άνεση και το ίδιο έγινε και με ένα χταπόδι 2.5 κιλών που το καλάμι σήκωσε απροβλημάτιστα από το βυθό. Καθαρό μεν βυθό αλλά γνωρίζουμε πολύ καλά το πόσο μεγάλη αντίσταση μπορεί να ασκήσει ένα τόσο βαρύ και ογκώδες κεφαλόποδο στα εργαλεία μας.
Συμπέρασμα
Δεν θα σας κρύψουμε ότι το καλάμι το έχουμε καταευχαριστηθεί όλο αυτόν τον καιρό. Είναι ένα εργαλείο πανέμορφο (κατά την υποκειμενική μας άποψη), χρηστικό και με δυνατότητες που δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την τιμή αγοράς του.
Θα
το αγοράζαμε ξανά? Με το χέρι στην καρδιά μάλλον όχι. Αυτό δεν έχει σχέση με το
ίδιο το καλάμι αλλά με το γεγονός ότι θεωρούμε πως με αρκετά λιγότερα χρήματα
θα μπορούσαμε να επιλέξουμε ένα άλλο μοντέλο της εταιρίας με παρόμοιες
δυνατότητες του blank
χωρίς όμως την
αλμυρή τιμή που διαμορφώνει η χρήση των K guides. Πολύ
πιθανόν να σας φαίνεται περίεργη η παραπάνω εξομολόγηση και μάλλον είναι σπάνια
αφού οι περισσότεροι ψαράδες δυσκολεύονται αναφερθούν με αυτό τον τρόπο για ένα
από τα πολύτιμα αποκτήματά τους για το οποίο μάλιστα έχουν πληρώσει (ανάλογα
και με τις δυνατότητες του καθενός) ένα σεβαστό ποσό. Εμείς στο «Πλανήτη Των Τεχνητών»
χρησιμοποιούμε τελείως διαφορετικά κριτήρια με τα οποία κρίνουμε ένα ψαρευτικό
εργαλείο. Τα βασικότερα αφορούν στη χρήση του στην πράξη καθώς και με την ψυχρή
λογική η σχέση τιμής προς απόδοση.
Εάν
εσείς πάντως είστε της μοδούς και καίγεστε για Κ θεωρούμε ότι είναι μια πολύ καλή
αγορά για λαβρακοκάλαμο. Καλό θα είναι να έχετε το νου σας και στις αγορές του
εξωτερικού. Το καλάμι βρίσκεται στη δύση του οπότε τυχών προσφορές – κυρίως από
Ασία – δεν είναι απίθανες.
https://www.facebook.com/SeregosPaschalis
3 comments:
Πασχάλη δεν έχω πάρα να συμφωνήσω μαζί σου για το σχόλιο τιμής - απόδοσης.
Τα "φθηνότερα" μοντέλα της εταιρείας είναι εξίσου καλά καλάμια και δεν υστερούν πουθενα, σε λογικά πλαίσια πάντα!
Θέλω να πιστεύω ότι θα έχει διάφορα, με τις φθηνότερες σειρές, και στο blank για να δικαιολογεί την τιμή του...
Όπως και να έχει σίγουρα δεν θα το μετανιώσεις ποτέ που το πήρες...
Εύγε για το πολύ ωραίο review!! Μπράβο σας!
Γιώργο εάν αναφερόμαστε για φθηνότερο μοντέλο της MajorCraft και συγκεκριμένα χωρίς Κ οδηγούς το μυαλό μας πάει στο Solpara. Σίγουρα τα δύο blank θα έχουν διαφορά. Αν και δεν έχουμε δουλέψει το τελευταίο, η πιο ευδιάκριτη διαφοροποίηση (τουλάχιστον με βάση τις φωτογραφίες του Solpara) έχει να κάνει με το επιπλέον φύλλο carbon με χιαστή πλέξη που διαθέτει το KG EVOLUTION στα 2/3 του κορμού του.
Στην εποχή που ζούμε όμως με τις γνωστές δυσκολίες, δεν αισθανόμαστε καθόλου καλά να προτείνουμε σε κάποιον να αγοράσει ένα αλμυρούτσικο καλάμι όταν με το 1/3 των χρημάτων μπορεί να έχει λ.χ. το 80% της απόδοσης.
Όσο ανεβαίνουν τα κόστη πληρώνουμε υπέρογκα ποσά για μικρή συγκριτικά αύξηση των επιδόσεων του εξοπλισμού ενώ στην αγορά μπαίνουν άλλοι παράγοντες όπως το prestige, η αποδοχή από το κοινό, η μόδα κ.λ.π. που δεν έχουν καμία σχέση με τον αρχικό λόγο απόκτησής του.
Από την άλλη βέβαια το να βλέπουμε ανέργους ή μεροκαματιάριδες με καλάμια των 500 και 700 ευρώ μας βάζει σε σκέψεις.
Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σου και τα καλά σου λόγια.
Για τη σειρά Crostage έλεγα που έχουν K οδηγούς αλλά είναι σχεδόν μισή τιμή κάτω...!
Ακόμα όμως και η Solpara η σειρά που λες είναι τίμια αγορά!
Συμφωνώ και πάλι μαζί σου ότι το να έχει τιτανίου οδηγούς ένα καλάμι δεν το κάνει σε τίποτα καλύτερο από ένα άλλο με ίδιους οδηγούς αλλά ανοξείδωτους...
Το ίδιο νήμα θα διαχειριστούν και το ίδιο καλά θα ψαρέψουν...
Post a Comment